فیسبوک برای بیش از یک سال، آمار غلط به تبلیغ دهندگان شبکه اجتماعی خود ارائه کرده

دریافت خبر : چهار‌شنبه 25 مهر 1397 ساعت 20:51

بنابر پرونده قضایی تازه ای که علیه فیسبوک تشکیل شده، این کمپانی برای بیش از یک سال در حال ارائه اطلاعات اشتباه درباره آمار تماشای ویدیوهای تبلیغ دهندگان و برندهای مختلف بوده و احتمالاً از این موضوع خبر داشته. گفته می شود فیسبوک این باور را برای تبلیغ دهندگان به وجود آورده که مردم زمان بیشتری را صرف مشاهده تبلیغات آنان در فیسبوک، نسبت به سایر پلتفرم های اشتراک ویدیو می کنند. این موضوع باعث شده که سازمان های فعال در حوزه مدیا حالا به دنبال آمار دقیق مشاهده ویدیوهای فیسبوک باشند تا تخلف های احتمالی دیگر این شبکه اجتماعی مشخص شود.
در بخشی از شکایت نامه اخیر آمده که «مستندات داخلی فیسبوک شرکتی بی ملاحظه را نشان می دهد» که توجهی به دقت آمارها ندارد؛ شاکی ضمناً مدعی شده که در سال 2015، برخی تبلیغ دهندگان به آمار تماشای ویدیوهای خود شک کرده و این مسئله را با فیسبوک در میان گذاشتند. مستندات داخلی فیسبوک اما نشان می دهد که این کمپانی مشکل را نادیده گرفته و هیچ بهبودی در یک سال اخیر ایجاد نکرده است. ناگفته نماند که با طرح این شکایت، شاکی پرونده توانست با راضی دادگاه به 80 هزار صفحه از مستندات داخلی فیسبوک دست پیدا کند.
ارتباطات داخلی شرکت نشان می دهد که فیسبوک پیش از ادعای خود در سال 2016 که گفت «اخیراً» متوجه اشتباهاتی در محاسبه مدت زمان میانگین تماشای ویدیوها از سوی کاربران شده، از مشکل باخبر بوده است. این کمپانی ضمناً می گوید که خطای محاسباتی باعث دریافت پول بیشتر از تبلیغ دهندگان یا اشتباه در امور مالی نشده است.

آماری که فیسبوک در اختیار تبلیغ دهندگان می گذاشت باید میانگین مدت زمان تماشای ویدیوها از سوی کاربران می بود؛ یعنی ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@