بررسی سرویس ناامن دانش آموزان؛ ده ها متولی بدون مسئولیت

خبرگزاری تسنیم جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۴
حدود ۵۰درصد دانش آموزان با خودروهای آزادبر به مدرسه می روند از سوی دیگر سرویس مدارس در طول سال بسترساز تصادفات و حوادث می شوند. در اینباره یک کارشناس می گوید" پیمانکاران دنبال بیشترین انتفاع از این بخش هستند".

- اخبار اجتماعی -
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، رفت و آمد دانش آموزان به مدرسه خود به مثنوی هفتاد منی تبدیل شده است که هر سال اتفاقات خاصی را رقم می زند. گاه نیسان و پراید و گاه ون یا مینی بوس، سرویس حمل و نقل بچه ها می شوند و نقطه مشترک تمام آنها نبود امنیت است.
خودروهایی که حتی با وجود ورود سازمان تاکسیرانی و شورای شهر به این مقوله باز هم بلای جان دانش آموزان شده اند و از فرسودگی خودرو تا مشکلات مربوط به راننده دانش آموزان را تهدید می کند.
مناطق محروم و روستایی نیز حکایت خاص خود را دارند. مسیر طولانی خانه تا مدرسه و خودروهای غیراستاندارد که عمدتا نیسان اهالی محل بوده یا پرایدی که بیش از ظرفیت دانش آموز سوار کرده است از همان روزهای ابتدایی آغاز فصل مدرسه بستر حوادث مختلف سرویس دانش آموزی می شوند.
این مسئله برای معلمان مناطق محروم و روستایی کشور نیز صادق است، معلمانی که محل زندگی و مدرسه آنها کیلومترها از هم فاصله دارد و برای رفتن به مدرسه ناگزیر به اجاره سرویس با هزینه شخصی خود هستند بنابراین در اغلب موارد با همراهی یکدیگر با یک راننده به توافق می رسند، رانندگانی که گاه استانداردهای لازم برای این کار را نداشته و با تخطی از قانون تصادفاتی منجر به مرگ یا مصدومیت معلمان را رقم می زنند.
حمل و نقل 50 درصد دانش آموزان با خودروهای آزادبر
پیش از این محمدرضا ولی زاده رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفته بود که برای ارائه خدمات کیفی به دانش آموزان در حوزه سرویس مدارس مشکل داریم و همین مسئله باعث شده خانواده ها اعتماد خود را به نرخ اعلام شده، کفایت در تأمین خودروی دارای معاینه فنی و ...

سرخط اخبار