هرآنچه باید درباره اسرار تجاری و قوانین محافظت از آنها بدانید

زومیت شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۱
اسرار تجاری اطلاعات ارزشمند ناشناخته ­ای هستند که برای کسب­ وکارها مزیت رقابتی دارند.

شرکت نوشابه سازی کوکاکولا را درنظر بگیرید. آنچه باعث موفقیت عظیم این شرکت شده، طعم خاص نوشابه های تولیدشده این شرکت و ناتوانی رقبا در تولید محصول مشابه است. فرمول ساخت نوشابه کوکاکولا اصلی ترین عامل موفقیت این مجموعه است. فرمول نوشابه کوکاکولا سرّ تجاری این شرکت است که به خودی خود ارزش اقتصادی دارد. این شرکت اقدامات بسیاری برای عدم افشای فرمول یا سرّ خود انجام می دهد. بااین حال، اسرار تجاری به فرمول ها محدود نمی شوند. در ادامه ی این مطلب تلاش کردیم به تمام مطالب مرتبط به سرّ تجاری اشاره کنیم. احتمال دارد  کسب وکار فعلی یا آینده ی شما هم اسرار تجاری داشته باشد که نیازمند محافظت هستند. بنابراین، تا آخر مقاله با ما همراه باشید. معنای اسرار تجاری
سرّ تجاری به هرگونه اطلاعات ارزشمند و محرمانه ی کسب­ وکار اطلاق می­ شود که مزیت رقابتی را برای آن فراهم می­ کند. این اسرار اطلاعات مرتبط با صنعت و تجارت و تولید محصولات را شامل می شوند.
موضوع اسرار تجاری به طور معمول در معنای گسترده اش تفسیر می­ شود؛ بنابراین، اسرار تجاری عبارت است از: روش­ های فروش و توزیع، اطلاعات مصرف ­کنندگان، استراتژی­ های تبلیغات محصول یا کسب­ وکار، فهرست تأمین­ کنندگان و مشتریان و اطلاعات مربوط به فرایند تولید.
برای مثال، کسب ­وکاری فرایند تولید محصولی را بهبود می­ بخشد که به کاهش هزینه ی تولید و افزایش کیفیت محصول منجر می ­شود. چنین فرایندی به این کسب ­وکار مزیت رقابتی درمقایسه با سایر تولیدکنندگان آن محصول می­ دهد. اکنون این کسب ­وکار باید بررسی کند آیا این دانش فنی می ­تواند به عنوان سرّ تجاری درنظر گرفته شود؟ اگر سرّ تجاری است؛ بنابراین، سایر رقبای او ...

سرخط اخبار