10 راهکار ساده برای خلاصی از نفخ شکم

دریافت خبر : پنجشنبه 25 مرداد 1397 ساعت 11:35
10 راهکار ساده برای خلاصی از نفخ شکم

نفخ یکی از مشکلات شایع مردم است. احساس تورم شکم بعد از خوردن حتی مقدار کمی غذا اتفاقی است که بسیاری از ما آن را تجربه کرده ایم. «نفخ» و تورم عارضه فراگیری است که بسیاری از ما از گفتن آن احساس خجالت می کنیم.
 برای خلاصی از این وضعیت دردناک راهکارهای موثری وجود دارد که در بسیاری از مبتلایان نتیجه مثبت می دهد. در ادامه به 10 راهکار ساده اشاره خواهیم کرد.
1-آب بخورید
حتما با خودتان فکر می کنید خوردن آب در حالی که شکمتان در حال انفجار است چه کار اشتباهی می تواند باشد. اما خوردن چندین لیوان آب در روز به تعادل سدیم در بدن کمک می کند و باعث می شود بدن مایعات را در خود حبس نکند و بیرون دهد.
همچنین آب ضایعات بدن را بیرون می کند و باعث حرکت مواد غذایی داخل دستگاه گوارش می شود و از یبوست جلوگیری می کند.
از خوردن نوشابه و نوشیدنی های کربنات دار دیگر پرهیز کنید. ممکن است تصور کنید حال شما با خوردن آنها بهتر می شود، اما آن ها فقط به دستگاه گوارشتان گاز اضافه می کنند و نفختان را بیشتر می کنند.
در عوض تشنگی خود را با آب رفع کنید. آب یک نوشیدنی طبیعی و کامل است. اگر خواستید طعم آن را بهتر کنید به آن لیمو اضافه کنید.
علاوه بر این بسیاری از میوه ها و سبزی های آبدار باعث حفظ آب بدن می شوند. کیوی، مرکبات، گوجه فرنگی و خیار گزینه های خوبی برای رفع کم آبی بدن هستند.
2-نمک کمتری مصرف کنید
نمک باعث احتباس آب در بدن می شود، اما شاید کم کردن آن کار سختی باشد، زیرا بیشتر نمک دریافتی از طریق غذاهای آماده و رستورانی وارد بدن می شوند.
سعی کنید بیشتر غذا های تازه و خانگی بخورید و نمک کمی به آن ها بزنید.
خوردن یک بشقاب میوه یا سالاد کار ایده آلی است به ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@