ویتامین هایی که بعد از ۴۰ سالگی لازم دارید

دریافت خبر : دوشنبه 28 اسفند 1396 ساعت 7:54
ویتامین هایی که بعد از ۴۰ سالگی لازم دارید

سرویس جامعه -
یکی از بهترین گام ها برای حفظ سلامت و اجتناب از این بیماری ها، دریافت کافی ویتامین ها و مواد مغذی مناسب است.
به گزارش تجارت نیوز ، منابع غذایی بهترین راه برای بدست آوردن فواید ویتامین ها هستند اما گر شما رژیم غذایی خاصی دارید و یا در معرض ابتلا به برخی بیماری های مزمن هستید، نیاز به دریافت مکمل های غذایی خواهید داشت. البته برای دریافت این مکمل ها نیاز به مشورت با پزشکتان دارید:
ویتامین ب ۱۲: در سنین ۴۰ سالگی به بعد برای تقویت سیستم عصبی و عملکرد عادی خون نیاز به دریافت ویتامین ب ۱۲ خواهید داشت. با افزایش سن جذب ویتامین ب ۱۲ سخت جذب بدن می شود زیرا سطح اسید معده کاهش می یابد. بین ۴۰ تا ۵۰ سال بهترین رده سنی برای تأمین ویتامین ۱۲ از طریق قرص و مولتی ویتامین است.
این ویتامین را می توانید به میزان ۲, ۴ میلی گرم در روز استفاده کنید. اصلاً نگران مصرف بیش از اندازه آن نباشید چون این ویتامین محلول در آب است و هرچه که بدنتان نیاز نداشته باشد دفع خواهد کرد. ویتامین ب ۱۲ در گوشت و محصولات حیوانی مانند مرغ، ماهی، لبنیات و تخم مرغ وجود دارد.
کلسیم: خطر شکستگی استخوان ها در مردان و زنان بالای ۵۰ سال شدت می یابد. استخوان های شما این ماده معدنی را تا قبل از ۳۰ سالگی جذب می کند. کلسیم در حفظ سلامت استخوان ها و سایر فعالیت های اساسی بدن از جمله انقباض عضلانی، عملکرد عصب و قلب و سایر واکنش های بیوشیمیایی مورد نیاز است.
البته با گذر از سن ۴۰ سالگی نیاز نیست که کلسیم بیش از حد مصرف کنید بلکه این کار خطر ابتلا به مشکلات قلبی را تشدید می کند. میزان نیاز زنان ۴۰ تا ۵۰ سال به کلسیم ۱۲۰۰ میلی گرم است. لبنیات، ماهی ساردین، کلم ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@