تب مسابقات اطلاعات عمومی آنلاین در ایران

دریافت خبر : سه‌شنبه 01 آبان 1397 ساعت 7:26

بازی های تریویا، مسابقات اطلاعات عمومی هستند که با گسترش بازی های آنلاین، به جمع این بازی ها پیوسته اند. در ایران هم بازی هایی با این سبک و به ویژه با بهره گیری از اپلیکیشن های موبایلی، توانسته مخاطبان بسیاری را جذب کند.

به گزارش ایسنا، علاقه به نشان دادن اطلاعات عمومی به قبل از فراگیری اینترنت برمی گردد. جدول کلمات و بازی های اطلاعات عمومی تلفنی صداوسیما مخاطب خود را داشت. اما پس از فراگیری اینترنت این بازی ها رنگ وبویی دیگر گرفته است. بازی های آنلاین مبتنی بر پرسش و پاسخ با بازی هایی مانند « کوئیز آو کینگز » در ایران رواج پیدا کرده و حالا بازی هایی با این سبک زیاد شده و مخاطب بین موارد متعدد حق انتخاب دارد.
بازی های تریویا، مسابقات اطلاعات عمومی هستند که امروزه در قالبی جدید و آنلاین مطرح شده اند؛ این بازی ها نمونه های داخلی و خارجی موفقی دارد. همان طور که در خارج از ایران مخاطبان زیادی را جذب کرده، در ایران نیز کاربران به سمت این بازی ها جذب شده اند. تریویای جدید بازی کلمات و دانستنی هاست که معمولا بازیکنان باید در زمان محدود -مثلا ۱۰ ثانیه برای هر سوال- به تعداد مشخصی سوال پاسخ دهند.
این بازی ها مبتنی بر سوالات اطلاعات عمومی در حوزه های مختلفی مانند ورزش، تاریخ، تکنولوژی و فناوری، سینما، هنر، جغرافیا و سیاست هستند. برخی گمان می کنند جایزه زیاد می تواند انگیزه ای برای جذب مخاطب باشد اما به گفته تحلیلگران، مهم ترین عامل جذب کاربر به این بازی ها، جذابیت در اجرا و خلاقیت در سوالات است. مخاطب تریویا مایل است زمان مفرحی را بگذراند و اطلاعات جدیدی کسب کند.
تریویا در بسترهای مختلفی اجرا می شود؛ برخی از این بازی ها در ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@