بی انگیزگی خودروسازان در رقابت پذیری

دریافت خبر : دوشنبه 20 آذر 1396 ساعت 9:14

پدال نیوز- از یک ماه گذشته تاکنون برخی اخبار غیررسمی از افزایش تعرفه واردات خودرو به کشور حکایت دارد. هر چند این اخبار هنوز به تایید مقامات صنعتی کشور نرسیده اما آنچه مشخص است وزارت صنعت و معدن و تجارت با توقف ثبت سفارش از تیرماه امسال به دنبال ایجاد محدودیت در واردات خودرو است.
به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، به این ترتیب افزایش تعرفه نیز می تواند یکی از مسیرهای محدودیت برای واردات تلقی شود. حال در شرایطی دولت پس از گذشت چهار سال باز هم به فکر افزایش تعرفه واردات خودرو افتاده که تجربه جهانی در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی حکایت از آن دارد که دولت ها برای توسعه خودروسازی های خود به صورت پلکانی اقدام به کاهش تعرفه کرده اند. به این ترتیب در شرایطی که تجربه بسیاری از کشورها گویای آن است که حضور سرمایه گذاران خارجی به کاهش حمایت های دولتی از این صنعت منجر شده اما در ایران پس از برجام و حضور خارجی ها دولت تصمیم به افزایش تعرفه واردات دارد. این موضوع در حالی است که بحث توسعه صنعت خودرو به واسطه حضور خودروسازان خارجی و کاهش وابستگی دو خودروساز بزرگ کشور به دولت نیز مطرح است. به دلیل همزمانی فعالیت صنعت خودرو ایران با کره جنوبی به نظر می رسد، تجربه این کشور در حوزه واردات خودرو می تواند مدل مناسبی باشد؛ چراکه این کشور براساس همین سیاست ها توانست صنعت خودرو خود را توسعه دهد.
سیاست دولت کره در حوزه واردات خودرو
نقش خودروسازی در اقتصاد ملی موجب شده که دولت ها به شیوه های گوناگون از صنایع خودرو کشورشان حمایت کنند که یکی از این راه ها وضع مالیات و تعرفه برای واردات خودرو است. اما در کشور کره چه اتفاقی افتاد؟بر این اساس ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@