موجودات فرازمینی؛ منشاء احتمالی جرم آسمانی سیگاری شکل Oumuamua

دریافت خبر : سه‌شنبه 15 آبان 1397 ساعت 15:36

سال گذشته شناسایی یک جرم آسمانی مرموز در منظومه خورشیدی که شکلی شبیه به سیگار داشت در سرخط خبرهای مهم قرار گرفت. کشف این جرم آسمانی سیگار شکل این ذهنیت را در محققان دانشگاه هاروارد به وجود آورد که متعلق به موجودات فرازمینی است و برای بررسی زمین وارد منظومه ما شده.
این جرم آسمانی که Oumuamua به معنای «پیام رسانی که از گذشته آمده» نام داشت نخستین بار توسط تلسکوپ Pan-STARRS 1 در هاوایی شناسایی شد و از زمان کشفش تا امروز دانشمندان هیچگونه توضیح قانع کننده در رابطه با شکل و یا منشاء ارائه نکرده اند. آنها در ابتدا آن را شهاب سنگ خواندند و بعد لقب سیارک را به آن دادند و در نهایت این جرم آسمانی سیگاری شکل را در گروه جدیدی از اجرام آسمانی تحت عنوان «اجرام بین ستاره ای» جای دادند.
حالا محققان مرکز اخترفیزیک اسمیتسونیان در دانشگاه هاروارد مقاله تازه ای در این باره منتشر کرده اند که براساس آن این شی قرمز رنگ که طولی ۱۰ برابر عرض خود دارد و با سرعت بیش از ۳۱۵ هزار کیلومتر بر ساعت در حرکت است احتمالا منشاء مصنوعی دارد.

در واقع Oumuamua ممکن است یک سفینه کاملا عملیاتی باشد که توسط تمدن های بیگانه به زمین فرستاده شده است.

فرضیه مطرح شده توسط این گروه از محققان بیشتر بر پایه شتاب بالای این جرم حین سفرش در فضا و در نهایت خروج آن از منظومه خورشیدی در سال ۲۰۱۸ مطرح شده. با در نظر داشتن امکان مصنوعی بودن این شی یکی از احتمالات این است که Oumuamua در اصل نوعی بادبان نوری است که از بدنه تجهیزات تکنولوژیک پیشرفته تری جدا شده و در فضای بین ستاره ای سیر می کند. در واقع این مقاله سعی دارد نشان دهد که شی سیگاری شکل کشف شده از پرتوهای ...