غذاها، خوابتان را تعبیر می کنند!/دمنوشی برای خواب راحت

دریافت خبر : پنجشنبه 02 آذر 1396 ساعت 20:23

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وقتی صبح ها چشمان خود را باز می کنیم، دو عامل در کیفیت آغاز روز ما تاثیر دارد. یکی افکاری است که به محض بیدار شدن در ذهن می آیند و دیگری کیفیت خواب شب است.
معمولا بیشترین تأکیداتی که درباره عوامل موثر بر کیفیت خواب شنیده ایم، اهمیت آرامش ذهن، دوری از استرس، مناسب بودن دما و فضای اتاق خواب و البته رعایت فاصله زمانی دو سه ساعته نسبت به زمان مصرف شام بوده است.
اما نکته ای که شاید کمتر به آن توجه داریم، تاثیر نوع تغذیه در طول روز بخصوص وعده شام بر کیفیت خواب است که دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و دکتر سمانه نوروزی، دستیار سال دوم طب ایرانی درباره اهمیت توجه به نقش تغذیه بر کیفیت خواب به نکات ارزشمندی اشاره کرده اند که پیشنهاد می کنم در صورتی که تمایل به افزایش کیفیت خواب خود دارید، اظهارات آنها را در گفت وگو با جام جم مطالعه کنید.
دکتر سمانه نوروزی
فرآیند چهارگانه هضم غذا
تاکنون به این سوال توجه کرده اید چرا متخصصان توصیه می کنند دو سه ساعت قبل از خواب شام خود را میل کنید؟ به این علت که غذا از معده عبور کند. در غیر این صورت فرد نمی تواند خواب مناسب و باکیفیتی داشته باشد. اغلب ما هضم غذا را محدود به معده می دانیم در صورتی که فرآیند هضم غذا چهار مرحله دارد. هضم کبد، عروق و بافت ها مراحل دیگری هستند که اگر فرآیند هضم در هر یک از مراحل مذکور دچار مشکل شود، باعث بروز اختلال در نقاط مختلف بدن چاقی، سستی و کرختی بدن و ازجمله اختلال در خواب می شود.
رژیم غذایی مخصوص خواب
اگر می خواهید شب ها راحت بخوابید، بهتر است فکر خوردن غذاهای نفاخ، تند، فست فود و سبزیجاتی همچون شاهی، تره، پیاز، سیر، ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@