ظریفیان: استراتژی رسانه باید ناظر به آینده مهدوی باشد

دریافت خبر : پنج شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۳:۳۴
ظریفیان: استراتژی رسانه باید ناظر به آینده مهدوی باشد
مدیرکل پژوهش های اسلامی سازمان صدا و سیما معتقد است رسانه باید به گونه ای استراتژی داشته باشد که نظام اسلامی ناظر به جامعه مهدوی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا محمد حسین ظریفیان مدیرکل پژوهش های اسلامی سازمان صدا و سیما که موضوع خود را با عنوان «بایسته های رسانه ای برای طراحی و بازتولید جامعه منتظر» آغاز کرد، در همایش ملی رسانه و توسعه فرهنگ مهدوی گفت: توجه به محیط اولین گزاره برای بازتولید جامعه منتظر است. به این معنا که ارتقای محیط اجتماعی و فرهنگ اجتماعی و حتی محیط زیست به سوی ارزش های دینی برای جامعه منتظر اولویت دارد. حجمی از آیات و روایات درباره نحوه برخورد با طبیعت و زیبایی های آن است.
رسانه باید هویت مهدوی در جامعه ایجاد کند
وی توجه به هویت جمعی را از دیگر بایسته های رسانه ای برای طراحی و بازتولید جامعه منتظر معرفی کرد و افزود: باید بپذیریم هویت جمعی بیش از گذشته تحت تأثیر رسانه ها قرار گرفته است. رسانه باید بیاموزد که هویت ساز باشد. رسانه ای که نتواند هویت مهدوی را در جامعه ایجاد و تقویت کند، باید به ناکارآمدی خود فکر کند.
بازنمایی واقعه اربعین از منظر مهدویت رسالت رسانه ملی است
ظریفیان افزود: امروز پدیده ای به نام پیاده روی اربعین مورد توجه مردم دنیا قرار گرفته است که یک ...

[ مشاهده متن کامل ظریفیان: استراتژی رسانه باید ناظر به آینده مهدوی باشد خبرگزاری تسنیم ]

آخرین اخبار خبرگزاری تسنیم