چند نکته درباره شبکه های اجتماعی که شاید ندانید

دریافت خبر : پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397 ساعت 14:43
چند نکته درباره شبکه های اجتماعی که شاید ندانید

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایسنا ؛ همه پیام های شبکه های اجتماعی "ساخته شده" هستند؛ این مهم ترین مفهوم سواد رسانه ای است. رسانه ها صرفاً واقعیت را منعکس نمی کنند بلکه پیام هایی از پیش ساخته شده بوده و ماحصل عوامل تعیین کننده هستند. یکی از فواید برخوردار بودن از سواد رسانه ای، تقکیک و تجزیه ساختمان چنین پیام هایی است.
تصور ما از واقعیت تحت تاثیر پیام های رسانه های اجتماعی هستند؛ انسان با اتکا بر مشاهدات و تجربیات خود سعی در درک نظام دنیای پیرامون خود داشته و این رسانه ها هستند که تا حدود زیادی مسئول فراهم سازی مشاهدات و تجربیات افرادند. قسمت عمده ای از دیدگاه ما از واقعیت، برمبنای محتوایی است که راجع به آن ها درشبکه های اجتماعی از قبل طراحی و نتیجه گیری شده و به خورد کاربران داده می شود. براستی کاربران تا چه اندازه اخباری از خود منتشر می کنند که کمتر در شبکه های اجتماعی ترند شده است؟ براستی کاربر تا چه اندازه از تیترها و موضوعات رایج (هدایت شده) فراتر رفته و دیدگاه منحصر به فرد و استنباط شخصی خود را به اشتراک می گذارد.
مخاطبین متفاوت، درک متفاوتی از پیام یکسان دارند؛ رسانه ها بخشی عمده ای از مواد اولیه ای که کاربران بر مبنای آن ها واقعیت ها را می بینند، فراهم می کنند و تک تک کاربران محتوا را مطابق معیار شخصی خود تفسیر می کنند. معیارهایی همچون نیاز و اشتیاق، خوشی و ناکامی روزمره، پیش زمینه خانوادگی و فرهنگی، طرز تفکر نژادی و جنسی و دیدگاه های اخلاقی در استنباط مخاطب از مطالب تبیین شده به شدت موثرند، وقتی مطلبی پست می نماییم، تا چه حد از تفاوت سلایق مخاطبین خود با خبریم؟
بسیار پیش آمده ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@