برنج را با این روش بپزید تا چاقتان نکند

جهان نیوز سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۶
در مطلب زیر توصیه های غذایی از سوی انجمن شیمی آمریکا برای داشتن غذایی بهتر را می خوانید که علاوه بر آموزش دادن تکنیک آشپزی جدید، علمی که در پس آن نهفته است را نیز توضیح می دهد.

به گزارش جهان نیوز ، هر سرآشپز خبره ای می داند، هرآنچه مربوط به غذا و آشپزی باشد با علم شیمی نیز سروکار دارد، چه با میزان PH غذا درگیر باشید، چه آنزیم ها و یا نوسانات دمایی در هنگام آشپزی.
حفظ تعادل در آشپزی می تواند منجر به سالم ماندن مواد غذایی برای مدتی طولانی تر، افزایش کیفیت گوشت و حتی کاهش کالری مصرفی شود، بدون اینکه کوچکترین محدودیتی در رژیم غذایی ایجاد شود.
برنج را می توان در منوی غذای آشپزهای فراوانی در سرتاسر جهان مشاهده کرد، اما واقعیت دردناکی وجود دارد: برنج چندان مفید نیست، در واقع یک فنجان برنج پخته حاوی ۲۴۰ کالری است که در صورت مصرف نشدن به راحتی به چربی تبدیل می شود.
اما محققان راهی ساده را برای دستکاری نشاسته موجود در برنج و مقاوم سازی آن در برابر تجزیه و تبدیل شدن به قند یافته اند. ابتدا باید مقداری روغن نارگیل درون آب درحال جوشیدن بریزید و این مقدار سه درصد از وزن برنجی است که قرار است پخته شود و این یعنی یک قاشق چایخوری در ازای هر نیم فنجان برنج.
پس از آن برنج را داخل آب ریخته و حرارت را کم کنید تا به آرامی بجوشد. برنج را ۸ تا ۱۰ دقیقه روی همین حرارت باقی بگذارید. زمانی که برنج پخته شد باید آن را برای ۱۲ ساعت درون فریزر بگذارید و پس از آن در زمان سرو آن را در ماکروویو گرم کنید. در چنین شرایطی میزان کالری موجود در برنج ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا می کند.
نشاسته درون برنج از انواع قابل هضم و غیرقابل هضم برخوردار است، نشاسته قابل هضم به سرعت به قند تبدیل می شود و درصورتی که سوخته نشود، در قالب چربی در بدن ذخیره خواهد شد، درحالی که نشاسته غیرقابل هضم اینچنین عمل نمی کند.
روغن نارگیل با مولکول های نشاسته ...