هزینه در ترویج فرهنگ کتابخوانی، سرمایه گذاری است

دریافت خبر : شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۴
هزینه در ترویج فرهنگ کتابخوانی، سرمایه گذاری است
اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- مشاور مدیرعامل «خانه کتاب» با تاکید بر آنکه آموزش و پرورش و خانواده دو نهادی هستند که در شکل گیری علاقه کودکان به کتاب بیشترین تاثیر را دارند، گفت: نباید فراموش کنیم هر هزینه ای در زمینه فرهنگ کتابخوانی در این دو نهاد صورت گیرد، بی هیچ شکی بزرگترین سرمایه گذاری فرهنگی به شمار می آید.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، زمانی که درباره سبد فرهنگی خانواده ها صحبت می کنیم و مقوله ترویج فرهنگ کتابخوانی را در نظر می گیریم با دو رویکرد متفاوت مواجه می شویم. نخست انتظاری که از مسئولان در راستای بازتاب سیاست های اجرایی شان برای حضور کتاب در سبد فرهنگی خانواده ها از طرح های حمایتی گرفته تا تبلیغ و ترویج کتاب داریم؛ و دیگر، انتظاری که مردم و نهاد خانواده ها در راستای ورود کتاب میان اقلام فرهنگی مصرفی شان وجود دارد. اینکه از یار مهربان چه در مسیر تربیت فرزنداشان و چه در افزایش بینش، آگاهی و دانش خودشان تا چه میزان بهره می برند؟
برگزاری بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بهانه ای شد تا در سلسلسه گفت و گوهایی با مسوولان، دست اندرکاران و نویسندگان کشورمان درباره مسایل مبتلابه حوزه فعالیت های یارمهربان به گپ و گفت بنشینیم. برای نخستین گفت و گو، سراغ دکتر دکتر مجتبی تبریزنیا مشاور مدیرعامل «خانه کتاب» رفتیم تا از او درباره یکی از اصلی ترین دغدغه های حوزه کتاب یعنی ترویج فرهنگ کتابخوانی، اقداماتی که در این زمینه تاکنون صورت گرفته، آسیب های موجود در این مسیر و ...

[ مشاهده متن کامل هزینه در ترویج فرهنگ کتابخوانی، سرمایه گذاری است اکو نیوز ]