رقابت شبکه های سیما در دعوت از سلبریتی ها با هزینه بیت المال

دریافت خبر : سه‌شنبه 29 اسفند 1396 ساعت 11:0
رقابت شبکه های سیما در دعوت از سلبریتی ها با هزینه بیت المال

برنامه های ویژه تحویل سال شبکه های مختلف تلویزیونی باز هم با دعوت از سلبریتی ها همراه است، در حالی که تولید ۱۱ برنامه ویژه با توجه به شرایط اقتصادی این رسانه توجیه پذیر نیست.
به گزارش عصرخبر به نقل از هفت راه، هر سال با نزدیک شدن به پایان سال، اخبار مختلفی در ارتباط با ویژه برنامه های تلویزیون برای سال تحویل منتشر می شود. برنامه هایی که قرار است از یک سو مخاطبان را در لحظه تحویل سال سرگرم کنند و از سوی دیگر از مراجعه احتمالی مخاطبان به شبکه های فارسی زبان ماهواره ای جلوگیری کند. در نهایت هم همین استدلال هاست که مدیران شبکه های مختلف رسانه ملی را مجاب می کند تا هر کدام برای ساخت برنامه ای ویژه تحویل سال، دست به کار شوند.
این کار را شاید در نگاه اول بتوان در چارچوب سیاست های رسانه ملی برای جذب مخاطب و جلوگیری از سوق پیدا کردن مخاطبان به سمت رسانه های رقیب توجیه کرد ولی مرور کارنامه چند سال اخیر رسانه ملی در تولید و نمایش چنین برنامه هایی نشان می دهد که این سیاست در مرحله عمل، تبدیل به یک نقطه ضعف در کارنامه این مجموعه می شود.
این موضوع را از دو جهت می توان مورد بررسی قرار داد:
اول اینکه تولید چند برنامه تلویزیونی به مناسبت این رویداد شاید در ظاهر، بتواند باعث تنوع بخشیدن به سبد محصولات رسانه ملی شود ولی آیا تولید چند برنامه هم شکل که همگی اساسا با محوریت گفتگو با سلبریتی ها و نه هیچگونه خلاقیت و ایده دیگری بنا شده اند، می تواند در جذب مخاطبان امروز رسانه های تصویری که ذائقه ای به شدت تنوع طلب دارد، موثر باشد؟
اصلا این برنامه ها چه مزیتی نسبت به هم و نسبت به سال های گذشته ای که چنین برنامه هایی به عنوان ویژه برنامه های ...

اخبار پیشنهادی:
loading
  •   
  • به اشتراک گذاری :
  • facebook
  •  
  • twitter
  •  
  • کلوب
  •  
  • فیس نما
  •  
  • لینکیداین
  •  
  • googleplus
  •  
  • googleplus
  •  
  • telegram
اشتراک در خبرنامه تی نیوز

با عضویت در خبرنامه تی نیوز می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@